Premiera
80-140 zł
Pozostałe spektakle
50-120 zł
Jacques Offenbach
Orfeusz w piekle
Premiera
„Orfeusz w piekle” Jacques’a Offenbacha to jedna z najsłynniejszych i najzabawniejszych operetek wszech czasów.
W tej zwariowanej parodii muzycznej wszystko jest na opak, a historia bohaterów układa się przewrotnie, inaczej niż w mitycznym oryginale. Jest intryga, żart, ironia i całe mnóstwo komicznych, frywolnych zdarzeń z niezapomnianym „piekielnym galopem” z II aktu, czyli słynnym kankanem.
To pozornie lekkie dzieło o znudzonych sobą mitologicznych małżonkach szukających miłosnych przygód, porusza tematy, które do dziś nie straciły na aktualności: podwójnej moralności, hipokryzji i nadużywania władzy przez elity.
W inscenizacji Opery na Zamku świat antyczny zastąpi świat mediów – produkcji telewizyjnych, filmowych, internetowych, a akcja rozegra się wśród aktorów, celebrytów i gwiazd popkultury. Olimp stanie się wielkim show telewizyjnym, ziemia serialem paradokumentalnym, piekło – niskobudżetowym horrorem z przerysowanymi postaciami ze znanych filmów. Scena zamieni się w studio filmowe, a publiczność będzie obserwatorem wyświetlanej na dużym ekranie „wizji na żywo”…
________________________________________________________________________________________________________________________________
Uwaga! W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe.
Premiera spektaklu jest jednym z wydarzeń Roku Jacka Nieżychowskiego. Nawiązuje do tradycji operetkowych z początkowych lat działalności teatru.
Projekt plakatu: Wojciech Stefaniak
Jacques Offenbach (1819-1880)
Orfeusz w piekle (Orphée aux enfers)
Operetka w dwóch aktach do libretta Ludovica Halévy i Hectora Crémieux
Polski przekład: Stanisław Dygat, Janusz Minkiewicz, Maria Sartova
Światowa prapremiera: 21 października 1858, Les Bouffes Parisiens, Paryż
Polska prapremiera: 19 lutego 1862, Warszawa
Premiera obecnej realizacji: 17 maja 2024, Opera na Zamku, Szczecin
Wykonania odbywają się z materiałów wydawnictwa Music ed. Partitura – Muziekuitgeverij Partitura – Amsterdam
Reżyseria | Jerzy Jan Połoński |
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Choreografia | Karol Drozd |
Scenografia | Wojciech Stefaniak |
Kostiumy | Anna Chadaj |
Projekcje multimedialne | Karolina Jacewicz |
Reżyseria świateł | Katarzyna Łuszczyk |
Przygotowanie chóru | Małgorzata Bornowska |
Współpraca muzyczna | Ewelina Rożek-Jaworska |
Asystentka reżysera | Julita Jabłonowska |
Korepetytorzy solistów | Olha Bila, Michał Landowski |
Orfeusz | Dawid Kwieciński (18, 25, 26.05), Łukasz Ratajczak (17, 19.05) |
Eurydyka | Yana Hudzovska (18, 19, 26.05), Ewa Olszewska (17, 25.05) |
Arysteusz / Pluton | Aleksander Kruczek (18.05), Rafał Żurek (17, 19, 25, 26.05) |
Jowisz | Tomasz Łuczak (17, 19, 25.05), Kamil Pękala (18, 26.05) |
Opinia publiczna | Ewa Menaszek (18.05), Małgorzata Zgorzelska (17, 19, 25, 26.05) |
Diana | Zuzanna Ciszewska (18, 25.05), Agnieszka Nurzyńska (17, 19, 26.05) |
Kupido | Aleksandra Bałachowska-Jagusz (17, 25.05), Julita Jabłonowska (18, 19, 26.05) |
John Styks | Ruslan Bilchak (19, 26.05), Paweł Wolski (17, 18, 25.05) |
Wenus | Ewa Menaszek (19, 25, 26.05), Katarzyna Nowosad (17, 18.05) |
Minerwa | Tetiana Bilchak (19, 26.05), Lucyna Boguszewska (17, 18, 25.05) |
Mars | Janusz Lewandowski |
Merkury | Aleksander Kruczek (17, 19.05), Łukasz Ratajczak (18, 25, 26.05) |
Junona | Sandra Klara Januszewska (17, 19, 25, 26.05), Małgorzata Zgorzelska (18.05) |
Hebe | Maria Krahel (17, 19, 25.05), Aleksandra Wojtachnia (18, 26.05) |
Operatorzy kamer | Vasyl Kropyvnyi, Bartosz Madej |
Obsługa planu | Andrzej Kieć, Piotr Nowak, Roger Bernad Paretas |
Orkiestra, Chór i Balet Opery na Zamku w Szczecinie | |
Dyrygent | Jerzy Wołosiuk |
Inspicjentka | Katarzyna Berowska |