Bilet za 400 groszy
21 maja teatry publiczne w całej Polsce zagrają swoje spektakle w ramach akcji biletu za grosze. Jego cena (400 groszy) odwołuje się do rocznicy śmierci dramatopisarza wszechczasów – Williama Shakespeare'a. Bilety za 400 groszy będzie można kupić osobiście w kasach teatrów. Sprzedaż rozpocznie się 14 maja.
W ramach tej akcji opera zaprezentuje The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby) Benjamina Brittena pod kierownictwem muzycznym Jerzego Wołosiuka, w reżyserii Natalii Babińskiej.
Dzień Teatru Publicznego 2016 | zaproszenie od artystów
bilet za 400 groszy
Pomysłodawcą i koordynatorem akcji biletu za grosze jest Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Organizatorzy podkreślają, że tego dnia "Grosze grają rolę" (takie hasło będzie towarzyszy akcji) oraz że bez finansowego wsparcia z publicznych pieniędzy, a więc z pieniędzy nas wszystkich, polski teatr publiczny, jako idea i jako konkretne miejsca na mapach polskich miast, nie mógłby istnieć.
Do akcji przyłączyło się 90 teatrów publicznych z całej Polski. Szczegółowe informacje na temat spektakli prezentowanych w ramach akcji "Bilet za 400 groszy" w bieżącym roku (z podziałem na województwa i miasta) dostępne będą od 1 maja na przygotowywanej właśnie stronie-kalendarzu www.dzienteatrupublicznego.pl oraz na stronie Instytutu Teatralnego.
Sprzedaż biletów rozpocznie się 14 maja i będzie prowadzona tylko w kasach teatrów.
Zależy nam na tym, aby widzowie przypomnieli sobie, także symbolicznie, którędy wiedzie droga do teatru oraz aby dla wszystkich ?droga do biletu? była podobna. Sprzedaż rozpocznie się w sobotę, która dla teatrów będzie intensywnym dniem pracy, ale wielu widzom da szansę na pojawienie przed kasą teatru – wyjaśnia Dorota Buchwald – dyrektor Instytutu Teatralnego.
The Turn of the Screw (Dokręcanie śruby) opera z prologiem w dwóch aktach
Pełen napięcia thriller operowy, oparty na noweli Henry'ego Jamesa, będący w światowym kanonie najwybitniejszych dzieł operowych XX wieku. Akcja toczy się w kryjącym ponure tajemnice domu, w wiktoriańskiej Anglii. Kolejne wydarzenia i muzyka niczym śruba wkręcają widzów coraz głębiej w poczucie niepewności i strachu.
od Reżysera
Kierownictwo muzyczne | Jerzy Wołosiuk |
Reżyseria | Natalia Babińska |
Scenografia i kostiumy | Martyna Kander |
Reżyseria świateł | Maciej Igielski |
Projekcje multimedialne | Ewa Krasucka |
Ruch sceniczny | Karol Urbański |
Asystent dyrygenta | Norbert Twórczyński |