Opera na Zamku w Szczecinie ogłasza nabór do konkursu na stanowisko Zastępcy dyrektora ds. artystycznych.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest spełnienie następujących kryteriów:
- Udokumentowany minimum 3-letni staż pracy w instytucji kultury prowadzącej działalność operową/muzyczną lub organizacjach związanych z działalnością operową/muzyczną;
- Wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku dyrygentura chóralna lub dyrygentura symfoniczna;
- Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w obszarze działalności instytucji;
- Znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury w tym ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, ustawy o finansach publicznych, Kodeksu Pracy, ustawy Prawo zamówień publicznych;
- Stan zdrowia pozwalający na pracę na stanowisku kierowniczym;
- W przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą – biegła znajomość języka polskiego pozwalająca na swobodną komunikację i poświadczoną zgodnie z ustawą z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 ze zm.).
Dodatkowe preferowane kryteria:
- minimum 3 letni staż pracy na podobnym stanowisku w instytucji kultury prowadzącej działalność operową;
- doświadczenie i znajomość specyfiki pracy w zespole artystycznym;
- wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Opery na Zamku w Szczecinie;
- wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem;
- udokumentowana współpraca artystyczna z instytucjami kultury/operami na forum krajowym lub międzynarodowym;
- studia podyplomowe, kursy, szkolenia z zakresu zarządzania zespołem;
- doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych.
Główne zadania i obowiązki Zastępcy Dyrektora ds. artystycznych:
- współpraca z dyrekcją Opery na Zamku w zakresie działalności artystycznej;
- opracowywanie programów artystycznych, planów repertuarowych, planów pracy i obsad artystycznych oraz nadzór nad ich realizacją;
- ścisła współpraca z zespołem artystycznym Opery na Zamku;
- nadzorowanie realizacji premier, planowanych przedstawień, koncertów oraz innych wydarzeń artystycznych realizowanych przez Operę na Zamku;
- nadzorowanie realizacji i produkcji wszystkich organizowanych przez Operę przedsięwzięć artystycznych w kraju i za granicą,;
- nawiązywanie i utrzymanie współpracy z innymi instytucjami artystycznymi w kraju i zagranicą.
Zgłoszenia przyjmowane będą wyłącznie w formie elektronicznej do dnia 25.04.2025 r.
Na adres: kadry@opera.szczecin.pl
Dokumenty jakie należy przesłać:
- pisemne oświadczenie o zgłoszeniu do konkursu, zawierające podstawowe dane osobowe, o których mowa w art. 221 Kodeksu Pracy, tj. imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe umożliwiające sprawną komunikację np. adres korespondencyjny/adres e-mail/numer telefonu, a w przypadku dostarczenia dodatkowo danych innych niż wymagane, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie dobrowolnie podanych danych osobowych zawartych w ofercie;
- kopie dokumentów poświadczających staż pracy, posiadane doświadczenie i zdobyte wykształcenie (dyplomy, świadectwa pracy, certyfikaty, świadectwa, referencje itp.);
- aktualne zaświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie – tzn. zaświadczenie wydane po ogłoszeniu niniejszego konkursu;
- Życiorys artystyczny z podaniem tytułów operowych, operetkowych, baletowych oraz musicalowych
- List motywacyjny
- Referencje, listy polecające
- Zgłoszenie powinno być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.
Na podstawie przesłanych materiałów zostanie wyłoniona grupa kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę. Kandydaci zaproszeni do kolejnego etapu zostaną poinformowani drogą elektroniczną pod wskazany w dokumentach adres email do 30.04.2025 r. Rozmowy odbędą się w dniach 7-9 maja 2025 r.