Przejdź do treści

Vincenzo Bellini

Włoskie impresje muzyczne

Recital, który przeniesie widzów do włoskiego belcanta i romantyzmu
Miejsce
Sala Główna
Ceny biletów

10-35 zł

Vincenzo Bellini

Włoskie impresje muzyczne

Opis

Podczas recitalu Joanna Tylkowska-Drożdż (sopran) i Olga Bila (fortepian) zaprezentują 13 kompozycji Belliniego z Composizioni da Camera. Zabrzmi również muzyka Fryderyka Chopina, wielbiciela stylu belcanto i twórczości Vincenzo Belliniego. 

Composizioni da Camera to zestaw 15 kompozycji na głos i fortepian. Pieśni zostały skomponowane w 1820 roku w Neapolu i Mediolanie, przed wyjazdem artysty do Paryża. W Paryżu Bellini zamieszkał nieopodal Fryderyka Chopina, z którym podziwiał włoskie opery prezentowane w Théâtre Italien. 

Najczęściej wykonywanym utworem, który również zabrzmi podczas recitalu, jest arietta Vaga luna, che inargenti, którą uwiecznili na nagraniach m.in. Luciano Pavarotti i Cecilia Bartoli. Kompozycje zachwycają romantycznymi motywami i kwiecistymi obrazami, pełnymi powściągliwego i czarującego piękna. Melodyjne pieśni Belliniego w warstwie muzycznej i poetyckiej zostały w większości oparte na muzyce ludowej, szczególnie z rodzinnej Sycylii Belliniego. Każdy utwór zgodnie z konwencją epoki dotyczy wspólnego tematu: nieodwzajemnionej miłości. 

Joanna Tylkowska-Drożdż jest absolwentką Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytetu Warszawskiego. W 2004 r. debiutowała rolą Paminy w Czarodziejskim Flecie w szczecińskiej Operze na Zamku. Jako solistka stworzyła tu wiele kreacji scenicznych, np.: partia Violetty (Traviata), Tatiany (Eugeniusz Oniegin), Rozalindy (Zemsta nietoperza), Lisy (Kraina uśmiechu), Marceliny (Fidelio). Artystka ma w repertuarze trzydzieści pierwszoplanowych ról operowych i operetkowych. W kręgu jej zainteresowań jest też muzyka oratoryjno-kantatowa i kameralna. Laureatka Bursztynowego Pierścienia.

Olga Bila pochodzi z Ukrainy, jest laureatką międzynarodowych i krajowych konkursów i festiwali. Studiowała fortepian w Akademii Muzycznej im. S. Prokofiewa w Doniecku pod kierownictwem prof. Natalii Czesnokowej. Od 2015 r. jest związana z Operą na Zamku w Szczecinie, gdzie pracuje jako korepetytor solistów i chóru. Przygotowywała spektakle premierowe, m.in. światowe i polskie prapremiery: Historia najmniej prawdopodobna Kornowicza, Dokręcanie śruby Brittena, Guru Petitgirarda, Proces Glassa. Występuje w Polsce, Rosji i Niemczech, na Litwie i Ukrainie ze śpiewakami i instrumentalistami oraz w orkiestrach. Od 2018 r. współpracuje z Akademią Sztuki w Szczecinie, od 2019 r. z Filharmonią im. M. Karłowicza, a także kwartetem Ba-rock i zespołem wokalno-instrumentalnym Fairy Ladies.

 

Widownia jest ograniczona do 75% miejsc. Po wyczerpaniu tej puli do sprzedaży trafią pozostałe miejsca, które zgodnie z obostrzeniami, dostępne będą dla osób zaszczepionych, a kupno biletów możliwe będzie wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej. W oddzielnym komunikacie podamy datę uruchomienia do sprzedaży dodatkowych miejsc.

Prosimy pamiętać o obowiązku zachowania dystansu społecznego oraz zakrywania ust i nosa podczas pobytu w operze.

O spektaklu

Muzyka: Vincenzo Bellini (1801-1835), Fryderyk Chopin (1810-1849)